Voetbalvereniging Zuidlaarderveen
(De jeugd heeft de toekomst)
Home arrow Nieuws arrow Nieuws Jeugd arrow ZKC D1 wint weer
ZKC D1 wint weer PDF Afdrukken E-mail
Geschreven door Administrator
zaterdag 16 februari 2013

ZKC D1 wint 5-0 en 3-0 (en een oefenpotje met 2-0)

In de laatste speelronde van de futsalcompetitie moesten we het opnemen tegen Achilles D4 en VAKO D1. Van beide tegenstanders wisten we dat we ze eenvoudig zouden kunnen hebben. VAKO stond laatste en Achilles daar een paar plaatsen boven. We zouden het zonder de zieke Yoran moeten doen. Beterschap Yoran!.

Voor deze twee wedstrijden stonden we op de tweede plaats met een achterstand van 5 punten op Rolder Boys D1. We zouden dus alleen nog kampioen kunnen worden als Rolder Boys haar beide wedstrijden zou verliezen. Dit was echter niet waarschijnlijk en de hoop werd ook direct al de grond in geboord, omdat Rolder Boys al direct met 6-3 van Eext D1 won. Nou ja, we zouden laten zien dat we een goede tweede zijn! Tegen Achilles lukte dat niet = of juist wel - want zij kwamen niet opdagen. Zo wonnen we reglementair met (ik meen?) 5-0. In plaats van deze wedstrijd speelden we een vriendschappelijk potje van 10 minuten tegen LTC D1 dat we met 2-0 wonnen.

In onze officiele tweede wedstrijd moesten we tegen VAKO D1. Al snel brak Jeffrey twee keer door en is het 2-0. Vervolgens legt dezelfde Jeffrey de bal panklaar voor Melvin: 3-0. De 4-0 was een hard in het doelgebied geschoten bal die Melvin in 1 beweging achter zijn standbeen langshaalt het doel in: 4-0. Schitterende goal dus! De 5-0 was een heerlijk lobje van Jeffrey over de uitstormende keeper (ook fraai!) en de 7-0 valt uit een versnelling van Tim met bal aan de voet, afgemaakt met een droge knal langs de doelman. Er zijn nog veeeeel meer kansen maar het blijft bij 7-0.

En zo eindigden we op een prachtige tweede plaats waarbij we er vooral trots op mogen zijn dat we het uitstekend spelende ACV D2 niet alleen nipt achter ons lieten maar ook nog eens met 6-1 versloegen. Ook lieten we de eerste teams van een aantal veel grotere verenigingen achter ons. Terugkijkend kan je zeggen dat we het in de allereerste wedstrijd hebben laten liggen door toen met 2-0 van kampioen Rolder Boys D1 te verliezen. Toch was Rolder Boys ook de best spelende ploeg.

Nu straks weer met het volledige D team het veld op! Voor wie het nog niet had begrepen: De D’s trainen inmiddels weer op het veld, zelfde tijden als voor de winterstop!! Tijdens schoolvakanties trainen we niet.

Laatst geupdate op ( zaterdag 16 februari 2013 )

< Vorige   Volgende >