Home arrow Nieuws arrow Nieuws Senioren arrow Zuidlaarderveen met ruime cijfers langs Oosterhoek
Zuidlaarderveen met ruime cijfers langs Oosterhoek PDF Afdrukken E-mail
Geschreven door Garmt Jan Jager
zondag 21 augustus 2011

Zondag 21 augustus stond in het teken van de start van het bekertoernooi in het amateurvoetbal.
Zuidlaarderveen moest de uitwedstrijd spelen tegen Oosterhoek uit Delfzijl/Farmsum. Een ploeg die een paar jaar geleden nog een paar keer bij Zuidlaarderveen in de competitie zat en vaak de baas was over Zuidlaarderveen.

Vandaag dus de uitwedstrijd in de beker. Het was benauwd weer en dus waren de spelers vooraf gewaarschuwd om zuinig om te gaan met hun krachten.

Vanaf het begin was het al snel duidelijk dat er maar 1 voetballende ploeg was deze middag: Zuidlaarderveen. Oosterhoek kon opbouwend weinig brengen. Veelal ging op eigen helft de bal al verloren en kon Zuidlaarderveen aan aanvallen bouwen. Er waren verschillende aanvallen, maar vaak was de afwerking slordig of de eindpass werd al gegeven terwijl er niemand voor het doel stond. Voetballend was het wel aardig om te zien en Oosterhoek legde Zuidlaarderveen nauwelijks een strobreed in de weg.

Een aanval via de rechterkant waarbij Melvin Martens de diepte in werd gestuurd en de bal prima laag voorgaf werd door Bert-Jan Huizing middels een overstapje klaargelegd voor Albert Moesa, maar hij faalde om Zuidlaarderveen voorsprong te zetten. Hij zag zijn inzet naast het doel gaan. Niet veel later was het dan toch raak. Weer een aanval via Melvin Martens aan de rechterkant van het veld waarbij Martens de bal prima voorgaf op Bert-Jan Huizing die de bal koelbloedig afrondde deed: 0-1.

Na de 0-1 bleef Zuidlaarderveen de betere ploeg. Er werden veel aanvallen opgezet via de zijkanten maar het ontbrak de Veensters aan scherpte voor de goal.

Een corner van Melvin Martens werd niet goed verwerkt in de achterhoede van Oosterhoek waarbij een zeer attente Albert Moesa de bal door kon spelen naar een vrijstaande Jermaine Kasto. Deze gaf het laatste tikje: 0-2. Dit was tevens de ruststand.

Na de rust kreeg Zuidlaarderveen direct goede kansen maar weer werd er niet goed afgerond.

Melvin Martens onderschepte op een gegeven moment een pass van een verdediger van Oosterhoek en zag een individuele actie wel succesvol via de vingertoppen van de keeper in het doel verdwijnen: 0-3.

Kort daarna had Bert-Jan Huizing de stand op 0-4 moeten brengen, maar hij trapte in de grond en verdraaide zijn knie. Hij werd even later gewisseld voor Emiliano Asmodikromo.

Zuidlaarderveen kreeg na een overtreding op Melvin Martens een penalty van scheidsrechter Poort die door Kelvin Kasto werd genomen. Het was geen beste penalty, maar via een handje van de keeper ging hij toch het doel in: 0-4.

Zuidlaarderveen kreeg bijna geen aanval meer te verwerken van Oosterhoek, controleerde de wedstrijd en kon vrijuit voetballen vanaf de middenlijn naar het doel van Oosterhoek.
Een aanval via de rechterkant leverde een voorzet van Kelvin Kasto op die prima op maat was. Jermaine Kasto die helemaal vrij stond bij de 2e paal wilde de bal in het lege doel plaatsen maar schoot tot ieders verbazing de bal over....

De 0-5 kwam op naam van Albert Moesa die een aanval prima afrondden nadat Oosterhoek aan buitenspel dacht. De scheidsrechter wilde hier niets van weten.

Zuidlaarderveen had een makkelijke middag tegen Oosterhoek, dat 9 man miste deze middag, maar toch kreeg het nog een vrije trap tegen op een 18 tot 20 meter van het doel. Deze vrije trap werd prima binnengeschoten door een speler van Oosterhoek: 1-5.

Even leek het erop dat Zuidlaarderveen een klein tikje had gehad maar na een paar minuten herpakten de Veensters zich en bepaalde Albert Moesa de eindstand op 1-6.

Deze middag heeft de ploeg van trainer Richard Moesman bij vlagen goed voetbal laten zien. Er zijn heel veel kansen gecrëeerd, alleen het niet scherp zijn voor de goal en het onzorgvuldig omspringen met kansen zijn nog de enige minpuntjes, maar dat komt wel goed.

Aanstaande donderdag neemt Zuidlaarderveen het op tegen 4e klasser MOVV uit Midwolda/Oostwold in de 2e bekerwedstrijd.

Doelpunten Zuidlaarderveen:

Bert-Jan Huizing 1x
Jermaine Kasto 1x
Kelvin Kasto 1x
Melvin Martens 1x
Albert Moesa 2x

Laatst geupdate op ( vrijdag 26 augustus 2011 )